Kontrola stavu antivírusu cez CM zjednodušuje správu antivírového programu. Toto riešenie nemá za cieľ nahradiť administrátorské konzoly od jednotlivých výrobcov, ale má vám dať rýchlu informáciu o chybnom stave, v mnohých prípadoch aj o konfigurácii antivírových programov rôznych výrobcov na jednom mieste. Prostredníctvom funkcie CM Vzdialené inštalácie a skripty [1] je možné niektoré z nich aj jednoducho updatovať.
Poznámka : Ak máte na počítačoch antivírový program, ktorý CM nepozná alebo je nedostatočne detekovaný a máte vážny záujem o jeho implementáciu do CM, napíšte nám na support@customermonitor.eu
- CM Server pomocou C-Deskriptu prehľadne zhromažďuje informácie o nainštalovanom antivírusovom softvéri. Informácie získané C-Deskriptom odosiela C-Monitor na CM Server raz za deň, ak nie je predvolený interval vykonávania C-Deskriptu pozmenený.
- C-Deskript vyčítava informácie o vtbraných verziách antivírusového softvéru, verziách vírusových databáz, spustenia antivírusov, aktualizačnej cesty, autentifikácie pre aktualizáciu, vytváraní mirroru, expirácii licencie, prípadne ďaľšie užitočné informácie. Zobrazené údaje sa líšia podľa typu antivírusového programu.
- Upozorňuje na problémy s nenainštalovaným antivírusom, aktualizáciou antivírusu, či nebežiacim antivírusom
- CM Server poskytuje informácie o antivírusových softvéroch Eset Antivirus, Eset Security, Eset File Server Security, Eset Mail Security, Kaspersky.
- Informácie o aktuálnom stave antivírusov sú zhromaždené na Customer Monitor portáli. Prístup k údajom je cez "CM IT monitoring" > "Zóny" a zvolením filtra "Antivírusy"
Informácie o antivírusových poruchách sa nachádzajú v CM IT monitoring -> Poruchy
O vzniknutí poruchy antivírusového softvéru CM Server vygeneruje notifikačný E-mail.
K zaniknutiu poruchy príde ihneď po prijatí C-Deskriptu z C-Monitoru, kde už je zóna vyhodnotená s bezchybným stavom. Predchádza tomu zásah technika do nastavení antivírusu priamo na počítači.
Poruchu je možné potvrdiť v "CM IT monitoring" > "Poruchy" otvorením konkrétnej poruchy a kliknutím na "Potvrdiť poruchu".
Úplne zablokovať vyhodnocovanie alebo notifikovanie porúch antivírusu je možné v "Admin zóna" > "Počítače", kde po rozkliknutí príslušného počítača a kliknutí na záložku "Vyhodnocovanie zón" možno vyhodnocovanie zóny úplne zablokovať, prípadne zablokovať notifikáciu o vzniku poruchy.
Odkazy
[1] https://www.customermonitor.sk/node/575
[2] https://www.customermonitor.sk/sites/default/files/antivirus.png
[3] https://www.customermonitor.sk/sites/default/files/Poruchy.png
[4] https://www.customermonitor.sk/sites/default/files/notifikacny%20mail.png
[5] https://www.customermonitor.sk/sites/default/files/blokovanie%20poruch.png