Pre rýchle odhalenie problému so stratou spojenia so serverom, alebo dôležitou pracovnou stanicou vie správcom pomôcť nastavenie monitoringu rôznymi spôsobmi.
V prvom rade je to možnosť zapnutia kontroly stavu spojenia priamo cez signalizáciu výpadkov spojenia zo strany CM servera [1]. Túto možnosť by mal správca využiť pri každom serveri.
Monitoring viete nastaviť aj pomocou rôznych watches, ktorými viete nastaviť kontrolu dostupnosti IP adries, adresárov, a pod. Či už priamo zo samotného servera, alebo z iného PC v sieti. Nastavenie nájdete na odkaze Testy dostupnosti (Watches) [2]
Existujú ešte aj nepriame metódy, ktoré vám pomôžu diagnostikovať napr. či bol server vypnutý, alebo bola strata spojenia. Viac sa dozviete v odseku Nepriame metódy [3]
Odkazy
[1] https://www.customermonitor.sk/ako-funguje-cm/monitoring/monitoring-dostupnosti-serverov/signalizacia-zo-strany-cm-servera
[2] https://www.customermonitor.sk/ako-funguje-cm/monitoring/monitoring-dostupnosti-serverov/monitoring-cez-watches
[3] https://www.customermonitor.sk/ako-funguje-cm/monitoring/monitoring-dostupnosti-serverov/nepriame-metody