Ako funguje CM

Podpora zákazníkov

+421-2-5465-0242

pošli email >>

Online podpora - chat (vpravo dole)

Kontrola stavu Antivírusu cez CM

Kontrola stavu antivírusu cez CM zjednodušuje správu antivírového programu. Toto riešenie nemá za cieľ nahradiť administrátorské konzoly od jednotlivých výrobcov, ale má vám dať rýchlu informáciu o chybnom stave, v mnohých prípadoch aj o konfigurácii antivírových programov rôznych výrobcov na jednom mieste. Prostredníctvom funkcie CM Vzdialené inštalácie a skripty je možné niektoré z nich aj jednoducho updatovať.



Poznámka :  Ak máte na počítačoch antivírový program, ktorý CM nepozná alebo je nedostatočne detekovaný a máte vážny záujem o jeho implementáciu do CM, napíšte nám na support@customermonitor.eu

 

Ako funguje kontrola stavu antivírusu cez riešenie CUSTOMER MONITOR® ?

- CM Server pomocou C-Deskriptu prehľadne zhromažďuje informácie o nainštalovanom antivírusovom softvéri. Informácie získané C-Deskriptom odosiela C-Monitor na CM Server raz za deň, ak nie je predvolený interval vykonávania C-Deskriptu pozmenený.

- C-Deskript vyčítava informácie o vtbraných verziách antivírusového softvéru, verziách vírusových databáz, spustenia antivírusov, aktualizačnej cesty, autentifikácie pre aktualizáciu, vytváraní mirroru, expirácii licencie, prípadne ďaľšie užitočné informácie. Zobrazené údaje sa líšia podľa typu antivírusového programu. 

- Upozorňuje na problémy s nenainštalovaným antivírusom, aktualizáciou antivírusu, či nebežiacim antivírusom

- CM Server poskytuje informácie o antivírusových softvéroch Eset Antivirus, Eset Security, Eset File Server Security, Eset Mail Security, Kaspersky. 

 

Možnosti kontroly stavu antivírusu cez CM portál

- Informácie o aktuálnom stave antivírusov sú zhromaždené na Customer Monitor portáli. Prístup k údajom je cez "CM IT monitoring" > "Zóny" a zvolením filtra "Antivírusy"

Príklad informácí v CM portáli o antivírusovom softvéri ESET NOD 32 a Microsoft Security Essentials

Obrázok: Príklad informácí v CM portáli o antivírusovom softvéri ESET NOD 32 a Microsoft Security Essentials

Informácie o antivírusových poruchách sa nachádzajú v CM IT monitoring -> Poruchy

Príklad zaznamenaných porúch antivírusov na CM portáli

Obrázok: Príklad zaznamenaných porúch antivírusov na CM portáli





O vzniknutí poruchy antivírusového softvéru CM Server vygeneruje notifikačný E-mail.

Príklad E-mailovej notifikácie o antivírusovej poruche

Obrázok: Príklad E-mailovej notifikácie o antivírusovej poruche

Odstránenie poruchy

K zaniknutiu poruchy príde ihneď po prijatí C-Deskriptu z C-Monitoru, kde už je zóna vyhodnotená s bezchybným stavom. Predchádza tomu zásah technika do nastavení antivírusu priamo na počítači.



Poruchu je možné potvrdiť v "CM IT monitoring" > "Poruchy" otvorením konkrétnej poruchy a kliknutím na "Potvrdiť poruchu".



Úplne zablokovať vyhodnocovanie alebo notifikovanie porúch antivírusu je možné v "Admin zóna" > "Počítače", kde po rozkliknutí príslušného počítača a kliknutí na záložku "Vyhodnocovanie zón" možno vyhodnocovanie zóny úplne zablokovať, prípadne zablokovať notifikáciu o vzniku poruchy.

Obrázok: Príklad nastavenia blokovania vyhodnocovania a notifikácie antivírusovej zóny

Obrázok: Príklad nastavenia blokovania vyhodnocovania a notifikácie antivírusovej zóny
Obrázky: 
Príklad informácí v CM portáli o antivírusovom softvéri ESET NOD 32 a Microsoft Security EssentialsPríklad zaznamenaných porúch antivírusov na CM portáliPríklad E-mailovej notifikácie o antivírusovej poruchePríklad nastavenia blokovania vyhodnocovania a notifikácie antivírusovej zóny